Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 1. szakasz (Nagykanizsa – Nk. Csótó Hétbükkfa forrás)

Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 1. szakasz

Útvonal: Nagykanizsa – Miklósfa Arborétum – Mórichelyi hegy – Liszói hegy – Liszó – Szigecskei rét – Bagola – Nagykanizsai Csónakázó tó – Hétbükkfa forrás)

• Hosszúság: 31,19 km
  • Szint fel: 387 m
  • Szint le: 394 m

Útvonal leírása

• Utadat a nagykanizsai Hevesi Sándor Művelődési Központ Parkolójából kezded. Szemben a Fő út másik oldalán van a Vidra boltunk (Fő út 23.). Ha szükséges, akkor nyitva tartási időben (h-p: 10-17 óra) ott kérhetsz vizet, és WC-re is el tudsz menni. A HSMK parkolóban hétköznap a parkolás fizetős (h-p: 8-16 óra), ha fizetős időszakban is szeretnél Nagykanizsán hagyni autót, akkor azt hagyd a közeli Platán soron.

Piros sáv jelzés (0,1 km – 11,4 km)

• A parkolón déli irányban elindulva a körforgalomnál (0,1 km) el is éred a P- jelzést, balra indulsz.11,4 km-ig végig a P- jelzést kell követned.
  • Elhagyod a tűzoltó állomást (0,3 km), átmész a vasút felett a hídon. Jobbról lesz a nagykanizsai Sétakert, balról a temető (0,7 km). Az utca végén az Erdész utcát elérve balra fordulsz (1,3 km), majd hamarosan kiérsz a városból.
  • 2,8 km-nél átmész a Bakónaki patak felett, majd a hármas kereszteződésnél (2,9 km) haladj tovább egyenesen. Itt elég sok kutya van, soha nem volt gond, de ha esetleg van botod, akkor a patak hídjánál vegyed elő.
  • Hegyi pincék között haladva 4,4 km-nél jobbra fordulj! 100 méter múlva odaérsz a Romlottvár nevű erődítmény maradványhoz. Semmit sem fogsz látni az útról, ha meg akarod nézni, akkor fel kell menned hozzá jobbra.
  • 5,7 km-nél beérsz Nagykanizsa Miklósfa nevű városrészébe. Fordulj balra (5,8 km), majd mindig csak egyenes haladva elérsz a Miklósfai Arborétum kapujához (7,2 km). Ha esetleg a kapu zárva van, akkor az arborétum kikerülhető nyugat felől/jobbról a földúton. Az arborétum elején bal oldalon a padoknál van egy artézi kút, ahol tudsz vizet venni. Szép környezetben fogsz elérni egy kerítéshez, a kis kapun ki tudsz menni, de majd hajtsd vissza! 8,5 km-nél elérsz egy szép kis tóhoz, kerülheted mindkét oldalról, a jelzés a tó nyugati végén fog folytatódni. Itt haladj tovább a rét jobb szélén.
  • 9,3 km-nél a rét végénél szemben a távolban látsz egy magaslest. Tájold be ezt a magaslest (9,5 km), menj el mellette úgy, hogy a magasles és a Szaplányosi határárok patak is a bal kezed felől legyen. Itt a rét közepén van egy délnyugat felé haladó út, ezen kell haladnod egyenes végig 11,4-ig, az aszfaltozott útig.

Piros + jelzés (11,4 km – 23,7 km)

• Az aszfaltozott útra kiérve (11,4 km) balra fordulj, majd a kishíd után egyből jobbra (11,6 km). A Mórichelyi hegyen haladsz 13,9 km-ig, itt fordulj balra, majd 14,6 km-nél jobbra!
  • A piros + jelzés levezet Liszó faluba. A játszótérnél és focipályánál fordulj balra (15,6 km). Hamarosan odaérsz a kocsma-bolt pároshoz, ahol mindenhez hozzájutsz ha nyitva van. (Kocsma: h-cs és v: 7-21 óra, p és szo: 7-22; bolt: h,k,sze: 6-12 és 14-17, cs és p: 14-17, v: 8-10)
  • A templomnál jobbra fordulj (15,9 km), 16,3-nál a felső útra menj át, majd hamarosan kiérsz a faluból.
  • Szép és változatos rész következik, a zalai és a somogyi táj keveredik, kövessed a P+ jelzést, ami néhol hiányos vagy nehezen lehet észrevenni.
  • 18,5 km-nél kiérsz egy erdős részből, átmész a hídon, fordulj balra, haladja a Szigecskei rét közepén a rét jobb oldalán lévő magaslesig (18,7 km)! Itt találsz egy kis fahídat, menj át rajta, majd a rét közepén lévő úton indulj el jobbra. Jelzés nem nagyon lesz, menj egyenesen a rét közepén az úton 19,8 km-ig. Itt a fák között lesz egy átjáró, menj tovább a réten 20,4 km-ig. Itt erdős rész következik 22,6 km-ig, kövesd mindig a P+ jelzést!
  • 22,6 km-nél kiérsz egy köves útra, itt fordulj jobbra!
  • 23,1 km-nél aszfaltozott útra érsz, fordulj balra, ez az út bevezet Bagolára.
  • Bagolán a temetőt és a kanyart elhagyva, 23,7 km-nél jobbra kell fordulnod!

Zöld+ jelzés (23,7 km – 26,5 km)

• Bagolán jobbra kanyarodj (23,7 km), innen csak végig kell sétálni a Bagolai hegyen, ami a 26 km-nél lévő Szőlőskert fogadóhoz vezet. Itt a körforgalomnál a Csónakázó tó felé menj ki!
  • 26,5 km-nél, a tó előtt balra lesz egy lépcső, menj le ezen a lépcsőn, és kerüld meg a tavat az óramutató járásával egyező irányban! Itt nem lesz turistajelzés, de nem is kell, egyértelmű.

Jelzés nélkül (26,5 – 31,19 km)

Nagykanizsai Csónakázó tó megkerülése

• 26,9-nél vasúti átjáró, te haladsz egyenesen, következik a nagykanizsai kajakos egyesület telepe, majd ösvény szélességűre változik az út, szép környezetben haladsz a csótó nyugati oldalán.
  • 28,8 km-nél jobbra fordulj, menj át a két tó közti töltésen, és a töltés végénél megint fordulj jobbra!
  • 30,3 km-nél maradj a part mellett, 30,6 km-nél sziget.
  • 30,8 km-nél kis fahíd, menj át, és balra az ösvény felvezet a Zöld- jelzésre és aszfaltozott útra.
  • 100 méter múlva a Z- jelzés bemegy szemben a kis ösvényen az erdőbe (a DZD Ultra Trail itt fog majd folytatódni a 2 szakasszal), de te jobbra fordulsz itt, és az aszfaltozott út 100 méter múlva a Hétbükkfa forráshoz vezet. Itt tudsz vizet venni. Figyelem! Nyári, száraz időszakban előfordul, hogy a forrás időszakosan elapad.

Megjegyzés: A Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 ebben a leírásban ismertetett első szakasza a Kanizsa 30 teljesítménytúra nyomvonalára épül, kis változtatással. Eltérések, hogy a Kanizsa 30 teljesítménytúra ellenkező irányban halad, és a Csónakázó tóhoz érve a Kanizsa 30 nyomvonala visszatér a kiindulási ponthoz a Z+ jelzés mentén.

Letölthető GPS track és térkép

Képek az útvonalról

dzd300_terepbejaras1_013 dzd300_terepbejaras1_015 dzd300_terepbejaras1_017 dzd300_terepbejaras1_020 dzd300_terepbejaras1_021 dzd300_terepbejaras1_023 dzd300_terepbejaras1_030 dzd300_terepbejaras1_032 dzd300_terepbejaras1_033 dzd300_terepbejaras1_035 dzd300_terepbejaras1_038 dzd300_terepbejaras1_039 dzd300_terepbejaras1_041 dzd300_terepbejaras1_046 dzd300_terepbejaras1_049 dzd300_terepbejaras1_053 dzd300_terepbejaras1_056