Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 10. szakasz (Kistolmács – Nagykanizsa)

Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 10. szakasz

Útvonal: Kistolmács – Borsfa – Valkonya – Rigyáci hegy – Obornak – Sormás – Nagykanizsa

• Hosszúság:  30,96 km
  • Szint fel: 793 m
  • Szint le: 810 m

Előző szakasszal együtt

• Hosszúság: 300,37 km
  • Szint fel: 5890m

Útvonal leírása

A Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 9. szakasza után utadat a Kék- jelzésen folytatod tovább.

Kék- jelzés (0 km –  20 km)

•  A Kistolmács melletti tótól indulunk délkeleti irányba a Kék- jelzés mentén az erdők között megbújó Kistolmács nevű kis zalai falu főutcáján. 1,2 km-nél elhaladunk a falu temploma mellett, majd 100 méter múlva balra kanyarodunk, és elindulunk felfelé a szőlőbirtokok felé. 2,1 km-nél elhagyjuk az betonutat, és balra, egy kis horhoson keresztül haladunk tovább. 300 méter múlva kiérsz a horhosból egy hegyi útra, fordulj balra. Hamarosan elhaladsz egy szobor mellett, el ne felejtsd leolvasni az évszámot! A domb gerincén haladsz 3,9 km-ig.
  • 3,9 km-nél jobbra fordulsz, és megkezded az ereszkedést Borsfa felé. 600 méter múlva, a jobb oldali szélső házaknál néha a kutyák szabadon vannak, számíts rá! A kápolnánál haladj tovább, majd a lejtő alján a kereszteződésnél, 5,2 km-nél balra. Itt a buszmegállónál van egy artézi kút, de nem mindig működik. A falu főutcáján elhaladsz a temető mellett, majd 5,9 km-nél jobbra fordulj.
  • 6,8 km-ig haladj a homokos földúton felfelé, itt a szántóföldek között el kell fordulnod balra. Figyelj, mert ezt be lehet nézni! 200 méter múlva beérsz az erdőbe, az emelkedőre felérve balra menj 300 métert, majd jobbra lefelé. A jelzések jók, erdőben haladsz a valkonyai temető mellett a faluig.
  • 8,7 km-nél Valkonya. Kereszteződés, egyenesen mész majd tovább. Valkonyai Rockenbauer Pál Turistaház. A kereszteződésben a tuja mögött artézi kút vízvételi lehetőség.
  • 700 méter földút után erdőbe érünk. A hosszú távon indulók, 280 km megtétele után a következő 10 km-en biztosan nem fogják imába foglalni a nevemet. Fájdalmas 10 km lesz a sok fel-le miatt, Zala megye egyik legszintesebb része következik. Szintes edzésekhez a nagykanizsai terepfutók ezt a részt használják.
  • Egy meredek emelkedő, és egy rövid lapos rész után helyes kis ösvényen vezet le az utunk a Szuloki tóhoz. A kis lépcsőkön felérve, az aszfaltozott úton a sajnos kiszáradt Szuloki forrás mellett elhaladva, a rövid aszfaltos rész után 11, 8 km-nél jobbra fordulunk. Hosszan haladunk felfelé, majd lefelé. Kis tisztásra érve egyenesen tovább az erdőben a meredek ösvényen fel. Ha felértél, akkor egyből balra 13,2 km-nél, majd 200 méter múlva jobbra be egy kis ösvényre az ereszkedéshez. Ha kiértél az ösvényről egy földútra, akkor egyből jobbra, majd azonnal balra, és haladj  a tisztás szélén kelet felé! Benézhető hely!
  • Megint felfelé 10,7 km-ig. Pont erre a helyre ér fel a rigyáci hegy, aki ezt a szöveget írja (Vidra Ati) itt lakik. Innen kis tüskés ösvényen le, majd balra észak felé. 700 méter múlva jobbra fordulj, és a hosszú meredek lejtőn le, majd felvisz az út érintve egy erdészeti murvás utat, de te maradj a kéken, le-fel, megint a murvás út, menj csak tovább egyenesen. 17 km-nél kék és a sárga találkozása egy magaslesnél, haladj tovább egyenesen lefelé. Ez az ösvény egy balos-jobbos kanyarral levisz egy aszfaltozott útra. Ide kiérve jobbra, majd 500 méter múlva 18 km-nél balra Oltárc felé. 200 méter múlva a temető előtt jobbra a földútra. 300 méter múlva balra leágazó útra menj, majd menj fel, magaslesnél-keresztnél tovább egyenesen. Le-fel, és amikor itt felérsz, akkor lesz egy turistautakat mutató oszlop 20 km-nél. Itt elhagyod a kék sávot, és jobbra indulsz jelzés nélküli földúton.

Jelzés nélkül (20 km –  30,96 km)

• Jelzés nélküli földúton haladsz mindig csak egyenesen déli irányba. 2 km múlva átmész az autópálya felett, 23,7 km-nél beérsz Sormás településre. 24,3-nál érsz be a falu központjába. (Látod a templomot nyugat felé jobbra, ha víz kell, akkor ott a temetőben kis kitérővel találsz csapot. Különben balra kell menni!)   Menj át a zebrán, és a balra induló kerékpárúton indulj el Nagykanizsa felé. Másfél kilométer múlva 25,7 km-nél vége a kerékpárútnak, innen 800 métert a jobb oldali (nem a 7-es főúton) úton kell megtenned az út szélén.
  • 26,5 km-nél beérsz Kiskanizsa városrészbe. A Bajcsy-ZSilinszky úton haladj végig Kiskanizsán (a focipálya után a templom irányába), a Bajcsy-Zsilinszky út kivezet Kiskanizsa város felőli végéhez, a Principális csatorna után végig egyenesen a kerékpárúton be a városba, és mindig csak haladj egyenesen. A Fő úton keresztül eléred a célt.

Letölthető GPS track és térkép

Képek az útvonalról

dzd_10_01 dzd_10_02 dzd_10_03 dzd_10_05 dzd_10_06 dzd_10_07 dzd_10_08 dzd_10_09 dzd_10_10 dzd_10_11 dzd_10_12 dzd_10_13 dzd_10_14 dzd_10_16 dzd_10_17 dzd_10_18 dzd_10_19 dzd_10_20 dzd_10_21 dzd_10_22 dzd_10_23 dzd_10_24 dzd_10_25 dzd_10_26 dzd_10_27 dzd_10_28 dzd_10_29 dzd_10_30 dzd_10_31 dzd_10_32 dzd_10_33 dzd_10_34 dzd_10_35