Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 4. szakasz (Csibiti völgy – Oltárci vadászház)

Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 4. szakasz

Útvonal: Újudvari TV torony – Förhénchegy – Palin – Zsigárdmajor – Hosszúvölgy – Homokkomárom – Várdomb forrás – Oltárci vadászház

• Hosszúság: 29,74 km
  • Szint fel: 473 m
  • Szint le: 569 m

Előző szakasszal együtt

• Hosszúság: 130,82 km
  • Szint fel: 2305 m

Az útvonalleírásnál a távolságoknál az első szám a szakaszra vonatkozik, a második szám a teljes eddigi megtett távra az előző szakaszokkal együtt.

Útvonal leírása

• A Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 3. szakasza után utadat az Újudvari TV torony közelében lévő kék + és kék – találkozásától folytathatod.

Megjegyzés: itt (kék- kelet felé) lehet lemenni a Kőszikla szurdokhoz és az Eszperantó forráshoz Újudvar irányából. Nagyon közel van, gyalog is könnyen megközelíthető. A kísérőknek érdemes az Eszperantó forrás és az Újudvari TV torony frissítésnél is a TV torony közelében hagyni az autót.

Kék- jelzés (1,5 km – 18,5 km)

• 500 méter után a kék- jelzés elhagyja az aszfaltozott utat balra.
  • 5,6 km-nél a kék- jelzést követve a Förhenchegyre érkezünk. 7,7 km-ig végig egyenesen halad az út pincék között, itt jobb kanyar, majd a lejtő alján 8,4 km-nél balra kanyarodunk egy földútra.
  • 9 km-nél elérjük a Palini házakat, az utca végén balra a templom irányába.

Azoknak, akik a 3×100 km-es változatot teljesítik, itt, a palini templomnál van vége az első résznek, és itt kezdődik a második rész.

• 9,9 km-nél a templom után egyből jobbra fordulunk. 500 méter után elérjük az elkerülő 74-es közutat, az átkelésnél vigyázz, forgalmas út!
  • 10,5 km-nél a 74-es úton áthaladva a köves úton először elérjük 11,3 km-nél a Principális csatornát, majd 12,3 km-nél Zsigárdmajort, ahol jobbra fordulsz. 400 méter múlva, 12,7 km-nél balra fordulsz a földúton. 14,4 km-nél vadászház és Erzsébet királyné emlékhely, majd 14,8 km-nél jobbra kanyarodsz. A földút bevezet Hosszúvölgyre, ahol 15,8 km-nél a faluban balra fordulsz az emelkedő felé.
  • Az emelkedőn tetejére érve hamarosan (16,7 km) Homokkomárom településre érsz, a főutcán lesétálsz, központnál tovább egyenesen, és a jobbos kanyar után 17,6 km-nél balra fel a templomhoz.
  • 18 km-nél éred el a Homokkomáromi templomot.
  • A templom felé közeledve, balra kis lépcső vezet le a WC-hez és vízvételi lehetőséghez.
  • A templom parkolójánál jobbra vezet tovább a jelzés. Elhaladsz a vadászház mellett, és 500 méter múlva az Y elágazásnál jobbra el kell hagynod a kék – jelzést jobbra a Kék+ jelzésnél.

Kék+ jelzés (18,5 km – 19,1 km)

• 18,1 km-nél elhagyod a kék sávot, innen 600 méter hosszan vezet rá a kék + a piros jelzésre.

Piros- jelzés (19,1 km – 24,8 km)

• 19,1 km-től javarészt pincesorok között vezet utunk.
  • 24,5 km kilátó.
  • 24,8 km-nél pihenőhely, jó frissítő hely. Autóval a 74-es útról a magyarszerdahelyi elágazásnál, a csárda felől lehet ide feljönni. Vízvételi lehetőség.
  • 24,8 km-nél  balra fordulsz, és innen a sárga+ jelzést követed. (Maradj a balra induló úton, össze fog érni a sárga + jelzéssel!)

Sárga+ jelzés (24,8 km – 28,2 km)

• 24,8 km-től szép erdőségeken keresztül vezet az utunk, amíg ki nem érünk egy aszfaltozott útra 28,1 km-nél.
  • 100 méter múlva a sárga+ jelzés elindul lefelé a horhoson. Mi menjünk tovább az aszfaltozott úton még kb. 30 métert, keressük meg balra a fák között kis ösvényen lefelé induló sárga o jelzést.

Sárga o jelzés (28,2 km – 28,7 km)

• A sárga + jelzés levisz a horhoson keresztül, a sárga o jelzés vele párhuzamosan egy kis ösvény, ami a Vár domb forráshoz vezet. Vize tiszta, iható. A forrást elhagyva haladjunk tovább a sárga o jelzésen, ki fog vezetni egy apró kis tavacskát érintve a Márki rét sarkához, ahol a sárga sáv jelzéssel találkozik.

Sárga- jelzés (28,7 km – 31,2 km)

• A Márki rétre kiérkezve fordulj jobbra, és az úton indulj el a sárga – jelzés mentén. A sárga jelzés néhol bemegy az erdő széli útról a fák közé, de nem érdemes bemenni, maradj végig a földúton. 29,9 km-nél balra, ez az út egészen az Oltárci vadászházhoz vezet. A vadászház udvarán csap.