Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 5. szakasz (Oltárci vadászház – Söjtör)

Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 5. szakasz

• Hosszúság: 149,3 km
  • Szint fel: 2669 m

Útvonal leírása

A Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 4. szakasza után utadat az Oltárci vadászháznál a Sárga – jelzésen folytatod tovább.

Sárga- jelzés (0 km – 11,1 km)

• Az Oltárci vadászház udvarán csap, de hamarosan úgyis a Kútfej forráshoz érünk majd kb. 1,5 km múlva, ha addig van elég vized, akkor ott majd forrásvízzel frissíthetsz.
  • A vadászháztól 200 méterre a sárga sáv jobbra fordul, itt elhagyod az aszfaltozott utat, és a földúton észak felé haladsz tovább.
  • 0,8 km-nél egy rétre érsz, maradj a rét bal oldalán a jelzések szerint. 1,6 km-nél a sárga sáv jelzés jobbra fordul, és átmegy a rét jobb szélére az erdőhöz. Ha itt, 1,6 km-nél továbbmész egyenesen 150 métert, majd jobbra 50 métert, akkor a sárga o jelzés mentén, a rét északi végén lévő Kútfej forrásnál tudsz forrásvizet venni.
  • A vízkészletek feltöltése után haladunk tovább a sárga – jelzés szerint. Kb. másfél kilométer hosszan a jelzés főleg elhagyott ösvényen vezet, mellette párhuzamosan végig van földút, ha nagyon nehezen haladsz az ösvényen, akkor az irányt tartva menj a mellette lévő erdei földúton.
  • Az emelkedő tetején az oszlopon a táblák mutatják, hogy melyik irányba hova jutsz. Itt a táblánál fordulj balra.
  • Az erdőből kiérve az erdőirtás miatt 3,7 km-nél nem találsz jelzést, semmi gond, haladj továbbra egyenesen az irányt tartva 200 métert. Itt eléred a Börzönce hegyet. Ha szerencséd van, akkor világosban értél ide, és gyönyörködhetsz a kilátásban. 4,8 km-nél éred el a Börzönce hegyi kápolnát. 5,4 km-nél aszfaltozott útra érsz, fordulj balra, haladj az aszfalton 80 métert, és fordulj jobbra! 1 km-ig még pincék mellett haladsz, majd újra erdő következik.
  • 7,3 km-nél keresztezel egy aszfaltozott utat, ha átmentél az úton, akkor aszfaltos úttal párhuzamosan jobbra induló úton menj tovább!
  • 10,1 km-nél a zöld háromszög jelzés halad tovább egyenesen, te kissé jobbra tarts a sárga sávon!
  • 200 méter múlva kis rét, átlósan (északkelet felé) folytatódik az út. 500 méter haladsz felfelé egy földúton. Rét, bal kezed felől akác, domb tetején magasles, a sárga sáv kissé balra kanyarodik, ugyanitt derékszögben balra lefelé a lejtőn egy út indul 11,1 km-nél. Itt légy nagyon résen, mert nincs jelzés, de itt ágazik le a sárga sávról a kék +. Itt le kell fordulnod balra!

Kék+ jelzés (11,1 km –  18,48 km)

• Ha az előző leágazásnál nem bambultál el, akkor a 600 méter hosszú lejtő levezet téged egy vadászházhoz. Itt a murvás erdei úton mész tovább egy aranyos kis patak (neve: Bükk alja patak) völgyében. 14,1 km-nél sorompó, itt balra, majd egyből jobbra. Jó hosszú emelkedő következik.
  • 15,3 km-nél a domb tetejére érve pincék. Az ÚJ kék + jelzés itt jobbra indul.
    Itt két útvonal közül választhatsz:
    a. A régi útvonal, a letölthető track is arra halad. Nem szerettem volna kihagyni a Deák kutat, és ha az új jelzés szerint megyünk a B változat szerint, akkor vissza kell majd jönni a kúthoz. A domb tetején egyenesen le kell menni, majd balra fordulni, és 80 méter után jobbra a kis ösvényre, látni a régi jelzést. 16 km-nél találod a Deák kutat. Esőbeálló, pad, WC. Ideális pihenőhely, a Deák kúthoz le kell sétálnod a lépcsőn. Szépen karbantartott, rendezett hely. A folytatás: a kúttól vissza feljössz az útra, balra indulsz, 300 méter múlva jobbra fel az emelkedőn, itt visszaérsz az új KÉK+ jelzéshez.
    b. Az új jelzés szerint a domb tetején jobbra fordulsz, követed az új kék + jelzést. Az út bal oldalán lesz pad, illetve itt tábla mutatja, hogy itt lehet lemenni a Deák kúthoz. Lemész a lejtőn (100 m), balra fordulsz, 300 méter múlva ott a Deák kút. Utána ugyanezen az úton vissza.
  • 250 méter múlva jobbra, majd egyből balra. Innen egy kis ösvényen keresztül érünk el egy kis hídig a patak felett (Bükk alja patak ismét), Söjtör, majd be a házak közé. Balra, majd egyből jobbra be. Ez a járda átvezet a Szabadság útra, ahol balra fordulunk, és 200 méter múlva elérkezünk a Deák kúriához, ami ennek a szakasznak a vége, a következő eleje.
  • Ha nyitva tartási időben érkezel ide, akkor a településen tudsz vásárolni is, van presszó is.

Itt van a teljes 300 km-es táv fele, innen már kifelé mész!

Letölthető GPS track és térkép

Képek az útvonalról

Vadászház után itt kell jobbra fordulni.

Kép közepén a távolban a Kútfej forrás.

A kép közepén tábla, itt balra fordulj!

3,7 km-nél nincs jelzés, semmi baj, tartsd az irányt, a pincék között újra lesz.

Börzönce hegy.

Börzönce hegyi kápolna előtti öreg tölgy.

Börzönce hegyi kápolna.

A képen szemben a kék +, kép jobb oldalán a sárga -. Itt kell balra fordulni!

Kék + leágazás eleje.

Az első jelzés a leágazás után.

Vadászház.

Ilyen szép út vezet a vadászháztól.

A felduzzasztott Bükk alja patak.

14,1 km-nél sorompó, itt balra, majd egyből jobbra.

Deák kút, ilyen táblák jelzik az irányt.

Ez az ösvény vezet le Söjtörre.