Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 6. szakasz (Söjtör – Torhai forrás)

Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 6. szakasz

• Hosszúság: 175,3 km
  • Szint fel: 3191 m

Útvonal leírása

A Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 5. szakasza után utadat a Kék+  jelzésen folytatod tovább a söjtöri Deák kúriától. A kék+ jelzései néhol nehezen észrevehetőek és hiányosak.

Kék+ jelzés (0 km –  9,4 km)

•  A Deák kúriától a kereszteződéshez érve fordulj a kék+ szerint balra, és haladj az úton 1 kilométert. Itt jobbra kell majd lekanyarodnod egy földútra. Itt elhagyod a söjtöri házakat.
  • Az út egy romos téglaépületnél éri el az erdő szélét, itt a földút elhalad az erdő mellett, majd egy magasles mellett. 2 km-nél egy kis fahídon mész át, itt találkozik a zöld + a kék+ jelzéssel, te haladsz jobbra-egyenesen felfelé az emelkedőn tovább.
  • 1 kilométer múlva élesen kanyarodsz, újabb 600 méter múlva egy magaslesnél élesen jobbra, Ez itt egy benézhető hely!
  • 4,2 km-nél a domb tetején élesen balra. 500 métert haladsz egy rossz minőségű földúton, amit néha be is szántanak.
  • 4,8 km-nél kiérsz egy járhatóbb földútra, jobbra fordulsz, 5,5 km-nél felérsz a domb tetejére.
  • Itt két lehetőséged van:
    a. A kék jelzés a temető érintésével levisz Pusztaederics faluba, majd a faluban jobbra fordulsz, és addig haladsz egyenesen, amíg meg nem látod jobb kezed felől a kápolnához felvezető utat. Ez +1,5 km.
    b. A letölthető track nem visz be a faluba, hanem levezet a kápolnához vezető úthoz, kikerülve a falut, jelzés nélkül (ez a régi kék+ jelzés útvonala). A kilométer számozás ehhez igazodik. 6,6 km-nél leérsz egy aszfaltozott útra, újra eléred a kék + jelzést, jobbra fordulsz, majd 100 méter múlva jobbra fel a kápolnához (Őrangyalok temploma).
  • 7 km-nél kápolna, 100 méter múlva a villanyoszlopnál élesen balra lefelé, benézhető.
  • 7,5 km-től jobbra, újra aszfalt 7, 8 km-nél. Itt kereszteződés.
  • A kereszteződésnél balra indulj, majd újabb 100 méter múlva balra leágazás. A kék+ iránya megtévesztő, nem egyenesen felfelé kell menned, hanem a bal oldali leágazáson.
  • Pincék között haladsz felfelé másfél kilométert, ahol eléred a jobbról csatlakozó Kék- jelzést.

Kék- jelzés ( 9,4 km –  26 km)

•  Innen a kék- jelzésen haladunk a szakasz végéig. Könnyű dolgunk lesz, bár az útvonal nagyon változatos és kanyargós, de a jelzések nagyon jól követhetőek és egyértelműek. Nem fogom leírni ezerszer, hogy szép az erdő, de akár le is írhatnám, a szakaszból visszalévő útvonal meseszép erdőkön keresztül vezet innen végig. Nagyon szeretem a kéktúrának a Zala megyei részeit.
  • 10,1 km-nél balról ránk csatlakozik a zöld-, de mi csak maradjunk a kéken.
  • 11,9 km-nél az erdő szélén pincék kezdődnek, mi az erdő széléhez érve egyből jobbra fordulunk lefelé. Bal kezünk felől egy hatalmas legelő, ez az út kivezet egy aszfaltozott útra.
  • 12,6 km aszfalt, fordulj balra, levezet Szentpéterfölde faluba. Menj egyenesen a faluba 14,2 km-ig, majd fordulj balra. Elrontani se lehet, az Y elágazásban egyértelmű jelzések vannak. Kiérsz a faluból, átmész egy kis hídon, majd jobbra, hamarosan temető.
  • 15,4 km-nél egy kis tónál kell balra fordulni, majd jobbra még az erdészház előtt, és az erdő szélén tovább fel az erdő felé.
  • Innen nem írok le minden kanyart és kereszteződést, nagyon jók a jelzések, minden egyértelmű. Haladj 7 kilométert az erdőben.
  • 22,8 km-nél kisvasúti átjáró, jobbra, majd az aszfaltozott útra érve balra, és hamarosan Lasztonya településre érsz.
  • Lasztonyán a jelzések szerint jobbra tartva elérjük a haranglábat, itt tovább felfelé, majd a harangláb után 50 méterre kis horhosba jobb oldalon haladunk tovább. Hosszú emelkedő következik a szűk horhoson keresztül, itt a bringások nagyot szívnak.
  • A horhoson felérve a kilátónál jobbra, majd 200 méter múlva balra le a lejtőn, benézhető! Szép erdőn keresztül ereszkedünk majd le a Torhai forrás felé.
  • 25,5 km-nél aszfaltozott út. Ha a kísérőd a Torhai forrásnál frissít, akkor az autót itt tudja hagyni a sorompónál. Áthaladsz az aszfaltozott úton, és a sorompó után 500 méterre lesz a jobb oldalon a Torhai forrás. Itt fel tudod tölteni a vízkészletedet, pad van, megpihenhetsz. Fedett esőbeállót is találsz, ha aludnál egyet, és esik az eső. Pihenésre javasolt nyugodt hely.

Megjegyzés: A Torhai forrástól 2 km a kék sávon Lispeszentadorján, ha csak eddig tervezed a túrát vagy futást, akkor érdemes addig menni, és inkább a faluban hagyni az őrizetlen autót.

Letölthető GPS track és térkép

Egyenesen tovább.

Téli erdő.

Szintén terepfutók.

A domb tetején itt balra.

Kápolna. Három különböző dombról fogod látni.

Itt Páka felé, majd egyből balra a földúton.

A Kék+ utolsó szakasza pincék között vezet.

Itt érünk rá a kék sávra.

Sávok találkoznak. MI megyünk tovább a kéken egyenesen.

Néhol erdei földút, néhol szűk ösvény.

Szentpéterfölde harangláb.

Szentpéterfölde vadászház.

Jégvarázs.

Kéktúra Szentpéterfölde közelében.

Kisvasút Lasztonya közelében. Itt mi jobbra, majd egyből balra.

Ez a szűk ösvény vezet fel Lasztonya után.

Meseerdő Lasztonya közelében.

Itt keresztezed az aszfaltot a Torhai forrás közelében.

Lispeszentadorján felé a Torhai forrás után.