Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 7. szakasz (Torhai forrás – Lenti)

Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 7. szakasz

Útvonal: Torhai forrás – Lispeszentadorján – Maróc hegy – Szécsisziget – Kerkateskánd – Máhomfa – Lentiszombathely – Lenti

• Hosszúság: 33,33 km
  • Szint fel: 576 m
  • Szint le: 600 m

Előző szakasszal együtt

• Hosszúság: 208,63 km
  • Szint fel: 3 767 m

Útvonal leírása

A Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 6. szakasza után utadat a Torhai forrástól a Kék – jelzésen folytatod tovább.

Kék- jelzés (0 km – 2,1 km)

• A Torhai forrástól a Kék – jelzés szerint erdei földúton, majd ösvényen haladunk tovább 1,8 km-ig, ahol kiérünk egy aszfaltozott útra, itt jobbra indulunk tovább. Lispeszentadorjánra érkezünk, a játszótérnél egyenesen, majd a következő kereszteződésnél elhagyjuk a Kék- jelzést, és jobbra indulunk tovább a Piros – jelzésen.
    Megjegyzés: nyári aszályos időszakban előfordulhat, hogy a Torhai forrás kiszárad, ez esetben mindenképpen kérjünk a faluban valakitől vizet, mert sokáig nem lesz vízvételi lehetőség.

Piros – jelzés (2,1 km – 3,3 km)

• Lispeszentadorján településen a templomnál jobbra forduljunk. A templomnál van egy artézi kút, de én eddig mindig zárva találtam. A falu végén balra is van egy forrás, de nem tudom, hogy iható-e. (A mezőgazdasági vegyszerezés miatt én ebből nem innék.) A falu végén kissé jobbra tartva innen már földúton, majd 4 kilométernél balra.
  • 4 kilométertől sokat felfelé, szintes terepen haladunk. Maróc település körül, pincesorok és erdei utak váltogatják egymást 10 kilométerig, ahol is kiérünk egy aszfaltos erdészeti útra, itt jobbra fordulunk.
  • Kicsit több, mint 1 kilométert haladunk ezen az aszfaltos úton, majd ahol az Ősbükköst jelző tábla is lesz, jobbra fordulunk. Ez a murvás út levezet az Ősbükkösig (12,3 km).
  • A Vétyemi Ősbükkös egy emberi beavatkozás nélküli állapotban hagyott erdő, így bringával a haladás is kissé nehézkes lesz, gyalog egyszerűen csak át kell lépni az ösvényre borult fatörzsek felett. 1 km hosszú lesz az Ősbükkös ösvénye.
  • Az Ősbükkös végén kiérünk az erdőből, itt van a Vétyemi erdészház. Vízcsap középen, vízvételi lehetőség. Az erdészháznál balra (13,4 km) másfél kilométer után jobbra fel az erdőbe.  Az erdőben folyamatosan felfelé haladva, 4 kilométer után pákai hegy. Háromszenteki kápolna (17,5 km), elméletileg vízvételi lehetőséggel, én eddig a csapot mindig elzárva találtam. A kápolnánál balra, majd csodáljuk meg a bal oldali pince falát, legyen meglepetés ami ott vár.
  • A pákai hegytől pincék között és erdei úton haladunk kb. 3 kilométeren át a Piros – jelzésen. Pincék között, 20 km-nél hirtelen jobbra le kell fordulni egy kis ösvényre, könnyű benézni, figyelj! Ez az apró kis ösvény vezet le a faluba. Faluba érkezve haladj tovább, át a kereszteződésen, majd a Kerka hídhoz érsz.
  • 21,1 km, Kerka híd, Szécsisziget. Csodáld meg a híd után a bivalyokat és a régi malmot. Hétköznap nappal bolt és kocsma. Tovább egyenesen, az aszfaltozott út átvezet Kerkateskándra, 23,5 km-nél jobbra fordulsz. Hamarosan kocsma jobbra. Falu végén balra (25 km), innen ritka a jelzés Máhomfáig. Kb. 500 méter múlva jobbra, majd végig egyenesen a szántóföldek között, mész át Máhomfára 1,5 km hosszan.
  • Máhomfára beérve balra, majd a főútnál eléred a kerékpárutat (27,3), Lenti hídig már végig ezen haladsz majd.
  • A főútnál át kell menned az út másik oldalára a bringaútra, 500 métert haladsz a főúttal párhuzamosan, majd jobbra elhagyja a kerékpárút a főutat, innen egy nagyon szép szakasz következik.
  • 28,2 km, Kerka függőhíd.
  • 29,2 km Vasúti átjáró, majd Lentiszombathely. Haladj a jelzés szerint tovább a kerékpárúton. 31,7 km Mumor település eleje, 500 méter múlva balra fordulsz, és egy kilométer múlva eléred a Lenti Kerka hidat, ami ennek a szakasznak a vége.