Házaspáros Salza túra

Úgy alakult, hogy ezen a szép májusi hétvégén 2 vadvízi kajakos házaspár evezett együtt az ausztriai Salza folyó hullámain.

Laci és Timi, Detti és Ati

A megbeszélteknek megfelelően szombaton kora reggel a nagykanizsai Tesco parkolójában találkoztunk Laciékkal. Korai kelés után nincs is üdítőbb látvány a parkolóban, mint autók tetején vadvízi kajakok. Gondoltam, lövök is egy képet róla:

Keresd meg a képen a 4 kajakot!

A kép készítése után odajött hozzám egy korombeli, barna legény, hogy ő úgy gondolja, hogy én azt fényképeztem, ahogy kora reggel az utcán alkoholt fogyasztanak.

-Tezsvér, te mostan minket fényképeztél?

Természetesen vastag bizsu a nyakban, drága autó, hajzselé ahogy illik. Miután tudatosítottam vele, hogy engem az se érdekelne, ha itt a parkoló közepén bukfenceznének, visszahúzódott.

Megcsodáltam Laci új hajóját az autója tetején, majd elindultunk a Salzá-ra. Szinte már szokásos a Rábafüzesi határátkelő előtti benzinkúton a kávézás és egyéb biológia szükségletek elvégzése. Itt álltunk meg pihenni egyet, illetve kb. 40 km-re Palfau-tól megnéztem a szélvédőmet, mert kaptunk egy kavicsot. Szerencsére a hangja ijesztőbb volt, mint a nyoma, nem repedt meg.

Ezen a hétvégén Mecsó barátunknak sürgős berúgnivalója akadt egy jóbarátja legénybúcsúján, így nagy sajnálatomra, de igazoltan hiányzott a túráról. András hétvégén is vigyázott a hazára, Gábor meg egész egyszerűen elaludt, így a reggeli Salza-parti találkozón nem jelent meg. Volt egy, eddig még ismeretlen új jövevény, aki gondolkodott azon, hogy a síkvíz után kicsit összekarcolássza magát a és kajakját a Salzán. Meggondolta magát, pedig úszás nélkül nem fog vadvízezni. Hodzsi új Riot Thunder-je se látott még vadvízet, pedig már másfél hónapos biztos van. A lényeg az, hogy aki akart és tudott jönni, ott volt.

A wildalpen-i beszállónál már láttuk, hogy itt ma bizony nagyüzem van. Töménytelen mennyiségű kereskedelmi trekk, raft nyomult a vízen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kajakosok is voltak bőven. Még egy hydrospeed is volt a folyón.

Laci most ült először a friss Jackson Superstar kajakjában. Ez egy 194 cm hosszú, 227 literes kajak. A gyártó honlapja szerint Laci testsúlyával river running – playboat kajak. A válla sajnos mostanában fáj, úgyhogy a sajgó vállal történt evezés után méltán érdemli ki a hétvége hőse címet.

Összeszorított fogakkal, de evezett a Laci.

180 cm.

A vízállás teljesen kellemes 180 cm körüli volt.

Wildalpeni vízmérce közelében.

Iszonyatos mennyiségű muslinca-szerű rovar volt a folyó bizonyos részein.

Sok kis rovar idegesítette az embert. Aztán egyszer csak eltűntek.

A képen látható apró kis bigyókról van szó. Fülbe, orrba, szembe, szájba egyaránt benyomultak. Természetesen szigorúan a legnagyobb zúgók közepén.

Csodaszép, napsütéses, kellemes hőmérsékletű időben eveztünk szombaton. Beszéljenek a képek:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAMint máskor is, most is Fachwerk-nél álltunk meg pihenni:

Aztán mentünk tovább:

A kettős kőnél raft derbi:

Pár nagyobb hullám:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAA Félalagútnál a lányok kiszálltak, mert eléggé elkezdett lehűlni a levegő.  Így innen Laci és én mentünk tovább a T-elágazásig. Ott vártak minket a lányok:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gyorsan elmentünk szállást intézni. Én nem ismertem a Fitz Roy-os bázist. Laci intézte. Az ő házukban aludtunk. Tutijó hely. Rend, tisztaság, szép környezet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Este elmentünk meglestük a Hinterwildalpenbach-ot. Félig-meddig terveztük is, hogy másnap reggel a Lacival evezünk ott is, de végülis nem eveztünk.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERASétálltunk a faluban, majd elmentünk vacsizni:

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Nagyon finom volt a vacsora, evezés után jól esett nagyon a meleg étel. Aztán mire visszaértünk a bázisra már annyi idő volt, hogy kis beszélgetés után kidőlt mindenki.

Másnap reggel 7-kor engem kidobott az ágy, a többiek még egy órát ráhúztak. Addig én elmentem sétálni:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gyors reggeli, pakolás és kocsitranszfer után újra ott készülődtünk a wildalpen-i kempingnél.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Természetesen a mókából és kacagásból bőven jutott a mai napra is:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAItt egy kép, amin én is rajta vagyok:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAKiszálló a T elágazásnál:

OLYMPUS DIGITAL CAMERAA kanyonba sajnos most nem jött le velem senki már, Lacinak már nagyon fájt a válla, lányok elfáradtak. Volt pár úszás és hajókergetés, de mindenki nagyon elégedetten és egy nagyon emlékezetes túra emlékével indult haza.

salza_hazasparos080524_54

A flottánk a következő verdákból állt:

• Detti: Riot Sniper
  • Timi: Wavesport Diesel
  • Laci: Jackson Superstar
  • Ati: Wavesport EZG

Nagyon jó hangulatban, nagyon jót eveztünk.