Vltava-Moldva a Bugyborékosokkal

Detti túrabeszámolója: Vltava-Moldva túra, 2008.08.20-24.

Szerda

Mint tudjuk minden kezdet nehéz. Ébresztőóránk elfelejtett megszólalni 03:15-kor, így némi késéssel 05:15-kor pattantunk autóba, és irány Zeg, ahol találkoztunk a többiekkel, majd némi pakolás és hajókötözés után elindultunk Csehország felé a Moldvára.OLYMPUS DIGITAL CAMERAvltava_moldva_bugyborek_58 vltava_moldva_bugyborek_59

Kora délután megérkeztünk Rozmberk-be, ahol letáboroztunk.vltava_moldva_bugyborek_60

Majd mindenki összekapta magát a délutáni evezéshez, ami nem túl hosszú, de annál izgalmasabb volt.

Mivel az idő nem volt túl kegyes hozzánk, a lehetőségekhez képest mindenki beöltözött,vltava_moldva_bugyborek_61

majd vízreszállás, (a „flotta” 3 kajakból és két kenuból állt) közös fotó,vltava_moldva_bugyborek_62vltava_moldva_bugyborek_63 vltava_moldva_bugyborek_64 vltava_moldva_bugyborek_65

és már csak néhány száz méter választott el minket az első gáttól. Szoci és András kivételével mindenki bevállalta a csúszást. Mindenki vizes lett, volt aki alul is.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ati még otthon eldöntötte, hogy a héten kormányost farag belőlem, így a gát után én lettem a főnök.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A következő néhány kilométer a Krisztián által csak alattomosnak nevezett kövek kivételével inkább szép mint nehéz volt.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Majd jött a következő gát, ami alatt a zúgó kicsit megtréfálta a “kanu” legénységét, és kicsit lassabban jöttek le mint ahogy szerettek volna.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ezután a városig már csak a tájban gyönyörködtünk.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A rozmberk-i gátnál már kezdett belelendülni a csapat a csúszásokba, olyannyira, hogy volt aki kétszer is lecsúszott.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A kempingben már várt ránk Zsuzsi a fiúkkal. Talán már hat óra is volt, mire leértünk, így jól esett a vacsora, amit egy közeli kis étteremben fogyasztottunk el.

Csütörtök

Augusztus vége van, a reggel hűvös,OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

de a mi kis csapatunk már nyolc órakor talpon volt, és pakolt, mert ma este már Zlata Koruna kempingjében táborozunk. Igaz, kicsit később mint terveztük, de 10 után nem sokkal már hajóban voltunk, és még a nap is kisütött. A mai táv a leghosszabb, 27 km, sok-sok gáttal. A mai nap elejére nem sok gát jutott, viszont annál több látnivaló volt a parton. Aki tehette szörfözött a hullámokon,OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

elemeztük a part melletti kempingeket, sőt olyan is volt ahol még a sört is megkóstolták a hozzáértők.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Majd lassan megérkeztünk a szerintem legrondább gáthoz, a papírgyárihoz.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kikötöttünk, majd miután elemeztük cseh kenus társaink csúszásait, szépen sorban mi is leereszkedtünk ezen a számomra olyan félelmetes csúszdán. Meredek, hosszú, szűk, és Ati kitalálta, hogy nem elég, hogy nem evez, háttal beül a hajó orrába, és videóra veszi halálfélelmemet. Sikerült Neki.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Felgyorsultak az események, elértük Krumlov-ot, ahol mint tudjuk majdnem annyi gát van mint a folyó többi szakaszán összesen. Elsőnek jött az általunk csak baris gátként emlegetett csúszda, amit “megszakértettünk”, majd minden egység simán teljesített.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A következőt már meg sem néztük, csak lecsúsztunk.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A közúti híd utáni gát már egy kicsit megosztotta a csapatot. A kajakok bátrak voltak, a “Kanu” legénysége majdnem megcsinálta,OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

én meg kiszálltam és Ati egyedül vitte le a hajót, így csak háromnegyedig telt meg vízzel.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De ha már itt van egy ekkora hullám, nem számít, hogy Ati nem kajakkal jön, kért egyet… egy ocean duo-t, és ezzel dobáltatta magát egy kicsit a hullámmal, több-kevesebb sikerrel.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

És beértünk az Óvárosba. Már többször jártam Krumlov-ban, láttam már partról, és hajóból egyaránt, de a látvány most is csodálatos volt.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Csoportkép itt, csoportkép ott, majd a kanyar végén előtűnő gátnál megpillantottuk a Zsuzsit a fiúkkal, akik közvetlen közelről csodálhatták meg a csúszásainkat.vltava_moldva_bugyborek_67 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ezután a vár alatt lévő csúszda következett, amin – mivel elég kicsi volt a víz, mert elviszik a vizet a malomhoz- egy hajó, egy ember felállásban mentünk le, de így is eléggé kopogós volt.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ezután még megcsodálhattuk a Moldván elég gyakori MC Drive elven működő büfét,OLYMPUS DIGITAL CAMERA

,a különös ülőalkalmatosságokat,OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mecsó próbálgatott egy hullámotOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

majd a két köves zúgó után, megláttuk a mai napi célt, amit kis csapatunk egy része nagy megkönnyebbüléssel fogadott. Némi autókázás, hajópakolás, és újabb autókázás után megérkeztünk Zlata Korunába. Itt táborhelyet választottunk sátrat vertünk – ki lassan, ki gyorsabban- majd a vacsi, és néhány sör után senkit nem kellett elringatni.

Péntek

Szép napsütéses reggelre ébredtük, és némi reggeli után elindultunk Krumlovba, mert úgy döntöttünk,hogy a várost és a gátakat még egyszer látni kell. Ma egy kicsit változott a felállás Mecsó ma a parton maradt a fiúkkal, és Zsuzsi hajóba szállt. Egész pontosan az Ati ma kajakkal jött Zsuzsi pedig velem kenuzott.

Az első gátnál a – transzfer miatt – tanulmányozhattuk, hogy kell jól és rosszul teljesíteni ezt a gátat, majd elindultunk, és senkinek nem sikerült megfürdenie,vltava_moldva_bugyborek_68 vltava_moldva_bugyborek_69 vltava_moldva_bugyborek_70

a másodiknál semvltava_moldva_bugyborek_71 vltava_moldva_bugyborek_72 vltava_moldva_bugyborek_73

A harmadik gátat Zsuzsival átemeltük (Ati levitte vizen a hajónkat), a többiek bátrak, ügyesek voltak és vizesek lettek.vltava_moldva_bugyborek_74 vltava_moldva_bugyborek_75 vltava_moldva_bugyborek_76 vltava_moldva_bugyborek_77 vltava_moldva_bugyborek_78

A maradék két gát már senkinek nem okozott gondot, így volt időnk várost néznivltava_moldva_bugyborek_79 vltava_moldva_bugyborek_80 vltava_moldva_bugyborek_81

Krisztián és Ati megnézték a város végén lévő patak torkolatát közelebbről.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A következő 10 km-en már a város nyüzsgésétől távol festői szépségű tájon haladtuk.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A kemping előtt kb 1 km-re megálltunk sörözni, lángosozni, és egészen véletlenül volt ott egy jó kis hullám is, amit Ati tudott egy kicsit játszani.vltava_moldva_bugyborek_82 vltava_moldva_bugyborek_83 vltava_moldva_bugyborek_84

Elindultunk, már csak egy gát volt előttünk, ahol egy kicsit megint vizesek lettünk…vltava_moldva_bugyborek_85 vltava_moldva_bugyborek_86 vltava_moldva_bugyborek_87 vltava_moldva_bugyborek_88 vltava_moldva_bugyborek_89 vltava_moldva_bugyborek_90

Megérkezvén a kempingbe mindenki munkához látott Mecsó fát gyűjtött a bográcsozáshoz,OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zsuzsi és Ancsi elkészítették a vacsorátvltava_moldva_bugyborek_91 vltava_moldva_bugyborek_92

a többiek pedig elmentek súlyt emelni, amit nagyon hangulatossá tett egy cseh zenekar által rögtönzött koncertvltava_moldva_bugyborek_93 vltava_moldva_bugyborek_94

Szombat

Éjszaka esett az eső, és reggel is elég borongós volt az ég, sőt mi több mire leültünk volna kajakból rögtönzött asztalunkhoz reggelizni, ismét esni kezdett, no nem nagyon de azért esett. 9 óra körül a többiek úgy döntöttek, hogy várnak egy kicsit az indulással, és ha úgy ítélik meg hogy jó idő lesz az evezéshez délben elindulnak. Ati és én viszont menni szerettünk volna, így csak 11-ig bírtuk a várakozást, és mivel az idő ugyan olyan volt mint 9-kor, 10-kor, és 10:30-kor, elindultuk, szépen öregesen csorogva.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ezen a szakaszon én még nem eveztem, de Ati mindig mondta, hogy ez a legszebb szakasz. Egyetértek Vele. Sok-sok gyönyörű zúgó, településektől nagyon távol eső folyóvölgy.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Azért van néhány kemping a parton,OLYMPUS DIGITAL CAMERA

de ezeket csak nagyon nehezen lehet megközelíteni a szárazföld felől. Egy ilyen helyen megálltunk kávézni, ahol ahhoz képest, hogy aggregátorral “csinálják” az áramot, és megemelt terepjáróval hozzák be a cuccot, három erős túlzás, hogy pultnál, de három helyen is mértek ételt és italt.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Az eső közben hol szemerkélt egy kicsit, hol nem, de mi nagyon jól éreztük magunkat. Annyira, hogy úgy belemerültünk a beszélgetésbe, hogy a Moldva talán legnyugodtabb szakaszán sikerült rákormányoznom kenunkat egy “alattomos” kőre, ami kicsit megdolgoztatott minket, de megúsztuk fürdés nélkül.

Nemsokára újra megpihentünk, a Dívci Kámen várrom tövében. Egy patak torkolatánál szálltunk ki, innét gyalogösvény vezet fel a várig a patak mellett.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Továbbindultunk, és Zsuzsitól megtudtuk, hogy a többiek is elindultak.vltava_moldva_bugyborek_95 vltava_moldva_bugyborek_96 vltava_moldva_bugyborek_97 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Majd megálltak egyet pihenni.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Időközben mi megéheztünk, és megálltunk ebédelni, és már kikötés közben észrevettük, hogy utolértek minket a többiek.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

és ők is megálltak,OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

csak Mecsó nem Ő a hajóban evett, csorogva…OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A hátralévő kb 2 km-es szakaszt már együtt tettük meg.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

itt már csak egy fenékküszöb, és egy csúszda nélküli gát volt előttünk. A gáton Mecsó azért leküzdötte magátOLYMPUS DIGITAL CAMERA

, de csak azért, hogy egy kicsit beállhasson a hullámba.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

és lecsorogtunk a célig ( Borsov vasúti híd )OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mecsó mind a négy napot megúszta szárazon, legalább is itt még azt hitteOLYMPUS DIGITAL CAMERA

, majd a célban, kiszállás közben kissé bevizezte magát, de olyan gyorsan felpattant, hogy nem tudtuk megörökíteniOLYMPUS DIGITAL CAMERA

A végén készítettünk egy bugyborékos csoportképet, majd megjött Zsuzsi a fiúkkal, és elmentünk a másik autóért.

Este ismét a kemping “éttermében” vacsoráztunk, majd mivel újra elkezdett esni az eső, és így nem igazán lehetett tábortüzet gyújtani mindenki viszonylag korán elment aludni.

Vasárnap

Ezen a napon sikerült a legkorábban felkelni. 7-kor már mindenki talpon volt. Reggeli, sátorbontás, pakolás, és indulás, de még nem haza. Krumlov belvárosában sétáltunk néhány órát, megebédeltünk, majd kora délután indultunk haza.

Én nagyon jól éreztem magam ezen a túrán, Ati pedig végig azt mondogatta, hogy Ő most csak turista, és ehhez tartotta is magátvltava_moldva_bugyborek_66

így tettük meg az első nap kivételével az egész távot.

Köszi Mecsónak aki a túragazda volt, Zsuzsinak aki a “szárazföldi bázis” volt, Pepének és Ádinak, aki a mi két kisfiúnk helyett esti puszit adott nekünk, és végül de nem utolsó sorban köszi a jó hangulatot mindenkinekOLYMPUS DIGITAL CAMERA