Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 3. szakasz (Eszperantó forrás – Csibiti völgy)

Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 3. szakasz

Útvonal: Eszperantó forrás – Nagybakónak – Öröm hegy – Zalaújlak – Zalakaros – Zalamerenye – Orosztony – Kerecseny – Gelse hegy – Csibiti völgy – Újudvari TV torony

• Hosszúság: 37,5 km
  • Szint fel: 836 m
  • Szint le: 761 m

Előző szakasszal együtt

• Hosszúság: 101,08 km
  • Szint fel: 1832 m

Az útvonalleírásnál a távolságoknál az első szám a szakaszra vonatkozik, a második szám a teljes eddigi megtett távra az előző szakaszokkal együtt.

Útvonal leírása

• A Dél Zala Dombjai Ultra Trail 300 – 2. szakasza után utadat a Nagybakónak  melletti Eszperantó forrástól folytatod a Kék- jelzésen.

Kék sáv jelzés (0 km – 13,5 km/62,71 km – 76,21 km)

• A forrásnál a Kék jelzésen ugyanarra indulsz, amerről érkeztél, 200 méter múlva most jobbra fordulsz a falu irányába. (Balról jöttél a Kőszikla szurdok felől.)
  • 500 méter múlva beérkezel a faluba. A falu elején sok kutya van, de meg van kötve.
  • 1 km-nél fordulj a jelzés szerint balra!
  • A házakat elhagyva megkerülöd a kecskefarmot, majd haladj tovább északi irányba a réten. 1 km-t kell a réten haladnod, ekkor majd jobbra fordulsz, és a jelzés és ösvény elvezet egy sűrű, de járható ösvényhez.
  • Ha felértél az ösvényhez, akkor a megrongált turistajelzéseknél fordulj balra.
  • 3,8 km-nél, miután elhaladtál a telepített sás mellett, balra, majd a lejtő alján jobbra be az erdőbe. Itt közel másfél km-ig változatos, keskeny ösvényen fogsz haladni észak felé, a jelzések követhetőek. Majd kiérsz a piros háromszög – kék sáv találkozásához. Haladj egyenesen a vadászház és a romos pincék mellett tovább.
  • 5,6 km-nél éred el a Rockenbauer kopjafát. Ha itt továbbmész egyenesen 300 métert, akkor az Öröm hegyi kulcsosházhoz érkezel. (A kulcsosháznál kút van vízvételhez.) A mi útvonalunk azt nem érinti, így te jobbra fordulj és kövesd a kék sávot.
  • 9-10 km körül tőled jobbra kerülöd az erdőben Zalaújlak települést. 9,9 km-nél egyenesen menj tovább a szántóföldek között, a jel megtévesztő lehet. 11,5 km-nél a domb tetején tiszta időben láthatod a Keszthelyi hegységet, Kis-Balatont, Badacsonyt is.
  • 12,5 km-nél egyenesen lehet menni a kilátóhoz, a Kék sáv jelzés jobbra fordul a Csiga tanösvényen. Ez is egy nagyon szép szakasz. Keskeny erdei ösvény vezet a parkerdő szélére.
  • 13,5 km-nél kiérsz a parkerdő szélére. Itt van artézi kút, asztal, pad, esőbeálló. Zalakaros település.

Sárga körséta jelzés (13,5 km -14,6 km)

• A sárga körséta jelzés mentén, északi irányba indulsz, és az aszfaltos emelkedőn 500 méter megtétele után érkezel a zalakarosi kilátóhoz. Márciustól októberig minden nap 10-22 óráig van nyitva a mellette lévő étterem. A kilátóból közel sincs olyan, mint amiket a DZD megtétele közben látsz, meg a fejedet is beütöd, olyan alacsony a lépcsőnél, úgyhogy inkább haladj tovább egyenesen a sárga körséta jelzésen.
  • 14, 3-nál jobbra kanyarodj, majd 14,6 km-nél elhagyod a sárga jelzést.

Zöld sáv jelzés (14,6 km – 24,2 km)

• Az útról balra kell a ki ösvény irányába lemenni. Megtévesztő, mert egyenesen halad tovább a zöld sáv, de az a másik irány.
  • 15,4-nél balra kanyarodj az erdő szélén. Eltévedni nem tudsz kissé szintes részen egy keskeny ösvényen az út Zalamerenyéig vezet.
  • Zalamerenyén az útkereszteződésnél 17,5 km-nél jobbra fordulj, a falu központjában 17,6 km-nél meg balra.
  • 17,8 km-nél balra a tó irányába. A tó előtt jobb oldalon van egy csap, abból tudsz vizet nyerni.
  • A tavat (18 km) jobbról kerüld a földúton, ezen maradj 19,6 km-ig.
  • 19,6 km-nél  a háznál (jobb oldalon) jobbra kanyarodj! Majd menj fel a szántóföldek között egészen az erdőig.
  • 20,6 km-nél beérsz az erdőbe, kövesd a jelzést!
  • 21,4 km-nél nagyon figyelj oda, mert itt lesz jobbra egy kis ösvény, könnyen tovább lehet menni egyenesen. Ez az ösvény levisz egy útra, ahol balra fordulsz, és kisvártatva egy forráshoz és egy apró tóhoz érsz (21,6 km). Általában nincs(!) víz a forrásban, erre a helyre ne alapozz vízvételi szempontból!
  • 22,5 km-nél balról piros háromszög, ez visz fel különben az Örömhegyi kulcsosházhoz, te egyenesen maradsz.
  • 22, 8 km-nél kereszteződés, jobbra. Itt van a Thury kopjafa is. Egyenesen fel a köves úton Orosztonyig. Orosztonyba érkezve 24,2 km-nél vége a zöld jelzésnek.

Jelzés nélkül (24,2 km – 25,3 km)

• Orosztonyba érkezve mindig csak menj egyenesen a templom felé, 25,3-nál ráérsz a piros sávra.

Piros sáv (25,3 km – 35,1 km)

• 25,3 km-nél egy kereszteződésben állsz, jobbra a templom, te balra indulsz a piros sávon.
  • 25,5 km-nél kereszteződés, egyenesen menj, a temető mellett balról. Lemész a lejtőn, majd fel az emelkedőn, ami a Kerecsenyi temetőhöz ér (26,1 km).
  • A temető kapuja után a régi térképek és track-ek tovább mennek egyenesen, az új nyomvonal levisz jobbra a templomhoz, majd itt is tovább egyenesen a lejtőn lefelé. Az se baj, ha a régin mész, az kicsit később megy le jobbra, összeér a kettő 27,2 km-nél. (20 méterrel hosszabb a régi.)
  • 26,7 km-nél balra fordulsz, el fogsz haladni egy állatfarm mellett.
  • 27,1km-nél jobbra kanyarodj, nem túl bizalomgerjesztő környék, van egy csomó kutya is szabadon. Falu vége.
  • 27,4 km-nél jobbra tarts, jobbra lesz még egy ház az előzőekhez, aztán tényleg vége a falunak.
  • 28,2 km-nél a jelzés jobbra visz be egy nagyon benőtt, tüskés ösvényre. Itt menj tovább 30 métert lesz egy földút az erdőben, ez a turistajelzéssel párhuzamosan felvisz az emelkedőn egy pincéhez.
  • 28,5 km-nél a pince után tovább fel az emelkedőn, a mező  közepén van az út.
  • 28,7 km-nél felérsz az emelkedő legtetejére, és mielőtt balra kanyarodnál, gyönyörködj a kilátásban! Ne menj le a P+ jelzésen!

Piros háromszög (29,9 km – 32 km)

• 29,9 km-nél a pincék után jobbra leágazás piros háromszög Gelse felé. Kövesd a piros háromszög jelzést, ami a gelsei hegyre vezet!

Kék kereszt (32 km – 37,5 km)

• 32 km-nél balra fordulsz, és innen végig a kék + jelzést követed.
  • 36 km-nél éred el a Csibiti völgyet. Itt egy kis tavat és forrást találsz, ahol vizet tölthetsz.
  • A kék + jelzés szép ösvényen és egy szép szurdok mellett vezet fel, ahol az erdőből kiérve és jobbra fordulva, a piros sávval egyesülve, a TV torony mellett elhaladva 37,5 km-nél eléred a kék – jelzést.

Letölthető GPS track és térkép

Képek az útvonalról

dzd_terepbejaras_3_013 dzd_terepbejaras_3_014 dzd_terepbejaras_3_016 dzd_terepbejaras_3_017 dzd_terepbejaras_3_018 dzd_terepbejaras_3_019 dzd_terepbejaras_3_020 dzd_terepbejaras_3_022 dzd_terepbejaras_3_023 dzd_terepbejaras_3_024 dzd_terepbejaras_3_026 dzd_terepbejaras_3_027 dzd_terepbejaras_3_033 dzd_terepbejaras_3_036 dzd_terepbejaras_3_037 dzd_terepbejaras_3_039 dzd_terepbejaras_3_043 dzd_terepbejaras_3_044 dzd_terepbejaras_3_046 dzd_terepbejaras_3_045 dzd_terepbejaras_3_048 dzd_terepbejaras_3_050 dzd_terepbejaras_3_051 dzd_terepbejaras_3_052 dzd_terepbejaras_3_053 dzd_terepbejaras_3_054 dzd_terepbejaras_3_056 dzd_terepbejaras_3_058 dzd_terepbejaras_3_062 dzd_terepbejaras_3_063 dzd_terepbejaras_3_064 dzd_terepbejaras_3_065 dzd_terepbejaras_3_067 dzd_terepbejaras_3_068 dzd_terepbejaras_3_069 dzd_terepbejaras_3_070 dzd_terepbejaras_3_072 dzd_terepbejaras_3_073 dzd_terepbejaras_3_075 dzd_terepbejaras_3_076 dzd_terepbejaras_3_077 dzd_terepbejaras_3_078 dzd_terepbejaras_3_079 dzd_terepbejaras_3_080 dzd_terepbejaras_3_081 dzd_terepbejaras_3_083 dzd_terepbejaras_3_084 dzd_terepbejaras_3_087 dzd_terepbejaras_3_088 dzd_terepbejaras_3_090 dzd_terepbejaras_3_091 dzd_terepbejaras_3_093 dzd_terepbejaras_3_094 dzd_terepbejaras_3_095 dzd_terepbejaras_3_097 dzd_terepbejaras_3_098 dzd_terepbejaras_3_099 dzd_terepbejaras_3_103 dzd_terepbejaras_3_104 dzd_terepbejaras_3_105 dzd_terepbejaras_3_107 dzd_terepbejaras_3_109 dzd_terepbejaras_3_110 dzd_terepbejaras_3_111 dzd_terepbejaras_3_113 dzd_terepbejaras_3_114 dzd_terepbejaras_3_115 dzd_terepbejaras_3_119