Kajaktúra a Rába felső részén

A Schengen-i határnyitás óta végre nem kell tilosban járnia annak, aki a Rába egyik legérdekesebb szakaszán, az Alsószölnök – Szentgotthárd szakaszon akar evezni.Persze lehetett engedélyt is kérni rá, de ezt az utóbbi évtizedben nem hiszem, hogy túl sokan megkérték. Bizonyára ti is tudjátok, hogy a Szentgotthárdi Lappincs – Rába összefolyásnál a Lappincs a szélesebb és általában nagyobb vízhozamú folyó. Azt is lehetne mondani, hogy a Szentgotthárd alatti Rábához képest a Szentgotthárd feletti rész nagyjából harmad akkora szélességű, kanyargó és vadregényes jellege viszont ugyanúgy ott is megvan. Mindenkinek javaslom azt a szakaszt. Legutóbbi túránk erre a folyószakaszra esett.

Drága Barnuskánk öt éves lett, szombaton egy fergeteges szülinapi parti volt. Így ezen a hétvégén csak a vasárnap maradt, amit evezésre fordítottunk. A vasárnapi evezésre végül hatan mentünk, mindannyian kajakkal:

Laci, Krisztián, Mecsó, Gábor, Ati, Detti

Reggeli kávézás egy körmendi benzinkúton. Itt döntöttük el, hogy melyik szakaszon evezzünk.

Reggeli kávézás.

A soknapos eső miatt mindannyian magas vízre számítottunk. Pénteken azonban már az Interneten jelzett vízállások alapján már tudtok, hogy igazi árvizes élményünk nem lesz. (A Rábán árvízben evezni nagyon jó! +397 cm eddig a maximum amikor eveztem. Most -50 cm volt.) Lehetőségként felmerült még, hogy csatlakozzunk a Weking csapat Csákány-Kömend KAJAK-KENU Futamához, de nem volt kedvünk duzzasztott vízen evezni. A hét közbeni magasabb víz már Sárvár alatt folydogált. Oda meg azért mégse… Jobban szeretjük a folyót természetes partú, meanderező állapotában. Ha a nyári vízállások lehetővé tennék, illetve jobb lenne a tömegközlekedés és infrastruktúra Alsószölnökön, akkor érdemes lenne a szokásos Szentgotthárdi túraindulások helyett onnan indulni. Bár azt hozzá kell tennem, hogy technikailag nehezebb rész (főleg magas víznél!), kezdő kenusoknak nem javasolt.

Cuccolás, pakolás az alsószölnöki duzzasztógátnál.

Krisztián a gát alatt.

Az alsószölnöki gát a vízről. Megvan a szintkülönbség, megvan a vízhuzam. Hmmm… Milyen finom hullámot lehetne belőle csinálni.

Képek a túráról:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Az esők miatt a folyó sáros volt. Mintha tejeskávéban eveztünk volna.

A víz nem koszos, ez csak hordalék.

Előző képen Gábor a fahordalék között a Kaszagyári-duzzasztó alatt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A Kaszagyári duzzasztó. Ott volt. Úgyhogy evezni kellett ott is. A gát három részből áll. A felső kb. 230 cm magas. Eveztem már le rajta jóval nagyobb víznél. Ekkora víznél nagyon hajógyilkos, kb. 10 cm-es vízre ugrasz, alatta beton. Ezt kihagytuk. Az alsó kettőn lecsúsztunk Mecsóval.

Nagy nehezen behúztuk egymást a közepére...

Nagy nehezen behúztuk egymást a közepére…

... aztán ugrás. Először Ati.

… aztán ugrás. Először Ati.

Aztán Mecsó is.

A kishíd alatt jó volt a hullámzás. Még szörfözni is lehetne, csak elérik a kövek a kajakot:

Gábor

Mecsó

Krisztián

Detti

Kiszállónál SZentgotthárdon.

Hazafelé jól bekajáltunk a Kati vendéglőben Csákánydoroszlón.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A média híreivel ellentétben, a folyón habzást mi nem tapasztaltunk.

Vidra

Rába, Alsószölnök – Szentgotthárd, 2008.06.08.

##############################

Lassan sajnos szokás lesz már, hogy evezésből hazafelé látunk egy összetört autót. Remélem megmaradt. A mentősök szemmel láthatóan nagyon küzdöttek.

Vigyázzunk mindannyian az utakon!