Nyár végi Soca és Koritnica

Tavasztól nyár végéig minden hétvégén túrát vezettem, főleg a Rába és a Moldva folyókon voltam a legtöbbet. Ezek könnyű vadvizek, így kedvenc hobbimra, a vadvízi kajakozásra az idei szezonra kevés lehetőségem adódott. A nyárnak, és ezzel a túraszezonnak is vége van. Amíg az időjárás lehetővé teszi, addig érdemes kihasználni a szabad hétvégéket. Két hete, augusztus húsz környékén már voltam kint a Socá-n, de akkor főleg a fiaimat tanítottam vadvízen kajakozni. Nagyon ügyesek a srácok, Barni a Koritnicát is megevezte hiba nélkül. Egy 12 évestől úgy gondolom, hogy ez nagy eredmény. Somi is nagyon ügyes volt, én 9 és 12 évesen még azt se nagyon tudtam, hogy a kajak és a kenu között mi a különbség. Barninak 2-3 évet adok, és jobban fog kajakozni nálam. Igazán a technika már most is megvan, csak a gyerektermet miatt neki jóval nagyobb, dupla a víznyomás, kétszer akkorák a hengerek, hullámok.

Így augusztus 20 után, szeptember első hétvégéjét is a Soca völgyében tölthettem, ezúttal a család nélkül. Miki barátommal egy nappal megtoldva a hétvégét, már pénteken reggel kimentünk Szlovéniába.

soca-koritnica-00

Úton Mikivel a Soca felé.

Esős pénteket és szombatot jeleztek az időjósok, de gondoltuk, a 18-20 fokos hőmérséklet mellett egy kis eső belefér. Mikivel pénteki bemelegítő evezésnek egy könnyed-játékos Trnovo szakaszt választottunk.

soca-koritnica-01

Kajakjaink bevetésre készen.

soca-koritnica-02

Minden vidra. Kicsi kajakom itt még egyben van…

soca-koritnica-03

Kajakos matrica.

soca-koritnica-04

Szintén kajakos matrica.

Elindulásunk után még minden rendben volt, de a tó felett nem sokkal nagyon elkezdett esni az eső. A netes vízállásjelző elromlott, így nem tudom pontosan mennyi volt a víz, de jó sok. 60 m3 körüli lehetett szerintem, nagyon sok víz folyt be a Boka és az Ucja patakokból és a többi kis pataktorkolatból. Nagy volt a víznyomás is, nekem ez a vízállás annyira nem gyakorlós, hatalmas hullámok, nagy lyukak-hengerek, egyszóval jó nagy víz volt. Az eső csak erősödött, az ugrálós szikla környékén már annyira esett, hogy meg is kellett állnunk, mert szinte nem lehetett látni. A kiszállónál vette észre a Miki, hogy beszakadt a kajakom alja jó 10 cm-es hosszban. A sok autoboof és szikla csúszkálás eredménye… Orosz Laci kempingjében volt hőlégfúvó, így gyorsan meg is tudtuk javítani a kajakomat, egy kis heg az alján, de rendbe hoztuk szegénykét. Esti levezetésnek a Mikivel a Toni kempingből elindultunk a Soca mellett felfelé az Alpok Adria trail-en. Nagyon szép ösvény, javaslom mindenkinek, akinek marad ideje és energiája este még futni vagy sétálni.

soca-koritnica-05

Alpok Adria trail. Ideális sétálni és terepfutni is.

soca-koritnica-06

Kis kanyon vége.

soca-koritnica-07

Kis kanyon bejárat. Kezd kisimulni.

soca-koritnica-08

A bejárat, a jobb szélén karfiolos, pulzáló henger, most éppen nyelv.

Volt a kempingben egy magyar csapat, hajnali 5-ig ordítottak és üvöltöztek, többen is megkértük őket, hogy legyenek tekintettel másokra is, eredmény nélkül. Éjjel kettőkor a magyar himnuszt énekelni részegen nem hiszem, hogy jó irányba viszi a rólunk, magyarokról alkotott képet. Vesna, a kemping vezetője másnap reggel azt mondta nekem erről a dologról, hogy nem kell ilyenkor senkinek szólni, ha ilyen probléma van, akkor ki kell hívni a rendőrséget. Érdekes dolog, hogy másnap, amikor már nem csak ketten voltunk, mert kiérkeztek a Kicsiék is, és többen voltunk, már tudtak viselkedni.

Szombaton a Kicsiékkel eveztünk. Magas víz volt, előző napinál is magasabb. Trnovo már nem nyomott, kezdett kisimulni. A patkóból csak 20 cm látszott ki, úgyhogy tényleg nagy víz volt. Időjárás nem volt kegyes, esős, hűvös idő volt.

11992178_10205204022846169_1734248145_n

Mint két tojás… 🙂

11998650_10205204022446159_2059353046_n

Éhenkórászok. Szerencsére Kicsi megetetett, megitatott minket. 🙂

soca-koritnica-14

Mikivel Trnovo után a kiszállónál.

soca-koritnica-09

Felhők eső után.

Evezés után én elmentem futni, de pár kilométer után vissza is fordultam, nagyon hideg volt, esett, szél is fújt. A zuhanyzós meleg vízben visszaolvadtam.

Vasárnap a Koritnicát eveztem a Mikivel és Dórival. Ideális víz, nem kevés, nem túl sok, az egész patak egy játszótér. Rengeteget gyakoroltunk, játszottunk. Az idő szép volt, napsütés, meleg nyárvégi idő. A hétvége csúcspontja egyértelműen ez a Koritnica evezés volt.

soca-koritnica-10

Koritnica után. Az idei év egyik legjobb kajakozása. Csupa móka és kacagás.