Rigyáci Transformers terep ultra 53 km

Ez egy Nagykanizsához közeli, Rigyác település környéki terepfutó útvonal. A hosszából és a terepből adódóan terepfutásra és gyalogtúrázásra ajánlom felkészülteknek. Egyes részei kerékpárral nehezen járhatóak, így kerékpáros túraútvonalnak annyira nem javasolt, de ha vállalod, hogy egy-két helyen tolod a bringát, akkor montival bevállalható. Az útvonal a letölthető GPS track segítségével könnyen követhető. Bár rövid szakaszokon követi a A Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúra nyomvonalát, illetve az Oltárc melletti részen a sárga jelzést, de a jelölések hiánya miatt GPS track nélküli tájékozódás rendkívül nehéz.

A nevét onnan kapta, hogy Lubics Gyuri szerint a track egy Transformers-re hasonlít. 🙂

A túra fontosabb pontjai, a cikk alján találsz képeket

• Indulás a rigyáci templomtól. Parkoló is van, autót biztonságos helyen tudjátok hagyni. GPS: 46.463853, 16.860922
  • Észak felé kell indulni, elhaladsz a park mellett, utca végén balra. A Mária kegyhelynél balra kanyarodsz, majd jobbra kanyarodsz nyugat felé 0,5 km-nél.
  • 1 km-nél tovább egyenesen le a lejtőn, majd a dombon fel. 1,5 km-nél jobbra, észak felé, be az erdőbe. Innen tovább egyenesen 5,1 km-ig. Itt eléred a KÉK jelzést, balra kell kanyarodni, Valkonyáig ezt kell követni.
  • 6,5 km-nél aszfaltozott útra érünk, balra kanyarodunk. Az aszfaltozott út jobb oldalán a jelzés szerint az erdőben találjuk a Szuloki forrást, sajnos kevés benne a víz, nem tudsz kulacsot tölteni belőle, de érdemes megnézni. 7,3 km-ig haladunk az aszfaltozott úton, majd jobbra kanyarodunk a kis lépcsőnél.
  • A KÉK jelzés szerint haladunk Valkonya településig. A település központjában, a turistaháznál, 9,5 km-nél elhagyjuk a KÉK jelzést, és jobbra kanyarodunk. Megemlítem, hogy ebben a kereszteződésben a kútnál működő artézi kutat találunk.
  • 12,7 km-ig haladunk a földúton egyenesen, majd Oltárc település közelében (a településre nem megyünk be) jobbra kanyarodunk.
  • 14,5 km-nél az oltárci hegyre érünk, Y elágazás. Ha jobb oldali, kisebb utat választjuk, akkor felmehetünk a környék legmagasabb pontjára. A Gurgó hegy 324 méter magas, ha a bal oldali úton megyünk, akkor is a pincék között haladunk, csak pár méterrel lejjebb.
  • 15,1 km-nél balra kanyarodunk, 15,5 km-nél, a lejtő alján a padoknál megint balra. Ide könnyen bejön a Szuloki úton az autó, jó frissítő állomás lehet ez a hely.
  • 16,1 km-nél balra, 16,6 km-nél megint balra a köves útra.
  • 17,6 km-nél úgy tűnhet, hogy vége az útnak, de haladjunk tovább bátran az erdőn keresztül.
  • 18,4 km-nél balra, majd 18,55 km-nél jobbra. Itt figyelj oda, mert itt könnyen el lehet kavarni.
  • Nagy levegő, fájni fog. Felfelé 19,14-ig, jobbra, tovább fel egyenesen 20,4-ig. Az itteni magasságunk csak pár méterrel marad el a Gurgó hegytől.
  • 20,4 km-nél balra a köves úton. 23,3 km-ig lefelé futunk a köves úton a sorompóig.
  • 24,1 km-ig haladunk a már nem használt kisvasút sínjei között. Itt elérünk a Márki tóhoz, balra fordulunk a tó előtt, 200 méterre északra van egy földes út, oda átmegyünk.
  • 25,2 km-nél jobbra. Innen SÁRGA jelzés mentén megyünk addig, amíg nem keresztezzük a KÉK jelzést, de inkább a GPS track-re figyeljünk, mert a sárga jelzés elég hiányos.
  • 26,3-nál a SÁRGA jelzés szerinti kis úton indulunk felfelé. Ezen az úton haladunk 29,9 km-ig. Itt fogjuk elérni a KÉK jelzést. 3,6 km csak ez a rész, de nagy a fű, folyamatosan emelkedik, nehéz haladni.
  • 29,9 km-nél a KÉK jelzésnél jobbra kanyarodunk. A köves útra kiérve jobbra a fordulunk. 33,4 km-ig maradunk a köves úton, itt balra kanyarodunk.
  • 35,7 km környékén az erdőben elég sok kitaposott út van, kissé balra tartsunk, majd az eszteregnyei hegyre érünk.
  • 38,2 km-ig haladjunk a hegyen, majd jobbra kanyarodunk, a kanyargós út a rigyáci hegy aljához vezet.
  • 39,34 km-nél frissítési lehetőség lehet, ide be tudsz jönni autóval Rigyác felől.
  • Innen észak felé indulunk, felfutunk a rigyáci hegyhátra, még azon is túl, majd az erdőhöz érve balra fordulunk 42,33 km-nél. A KÉK jelzés pont erre halad, de figyelj oda, mert az erdőbe beérve mi jobbra haladunk, amíg a KÉK jelzés balra megy.
  • 43,2 km-nél kiérünk a Karakai rétre, itt észak felé haladunk felfelé 45 km-ig.
  • 45 km-nél a köves úton balra, 46,3 km-ig maradunk ezen az úton, majd itt balra, 46,5-nél jobbra.
  • 48,2 km-ig csak mindig egyenesen, itt fogunk elérni a reggeli KÉK jelzésünkhöz, innen ismerős lesz a terep, tovább egyenesen, majd az erdőből kiérve 51,8 km-nél balra a falu felé, majd vissza a templomhoz.

Jó terepfutást és gyalogtúrázást kívánok!

rigyac_terep_transformers_01rigyac_terep_transformers_02 rigyac_terep_transformers_03 rigyac_terep_transformers_04 rigyac_terep_transformers_05 rigyac_terep_transformers_06 rigyac_terep_transformers_07 rigyac_terep_transformers_08 rigyac_terep_transformers_09 rigyac_terep_transformers_10 rigyac_terep_transformers_11 rigyac_terep_transformers_12 rigyac_terep_transformers_13 rigyac_terep_transformers_14 rigyac_terep_transformers_15 rigyac_terep_transformers_16 rigyac_terep_transformers_18